پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین: همه اتباع خارجی مجاز از دفترچه بیمه سلامت برخوردار می شوند.

 

                عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت ایران ، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران  و کمیساریای عالی پناهندگان، تمام اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر می باشند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین جارجی استانداری قزوین اظهار کرد: تلاش این اداره‌کل بر این است که اجرای طرح پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجرین در استان قزوین به بهترین نحو اجرایی شود..عشایری افزود : کلیه اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت باید جهت ثبت نام بیمه سلامت تا تاریخ 9 مهر سال جاری به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت که دارای گیشه بیمه سلامت میباشد مراجعه نموده و ثبت نام کنند.

عشایری اضافه کرد: بیماران خاص به طور رایگان بیمه و دفترچه بیمه سلامت دریافت می کنند و در بیمارستانهای دولتی تحت درمان قرار می گیرند و این بیماران خاص پنج گروه هموفیلی ، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس هستند و هیچ وجهی بابت بیمه آنها دریافت نمی شود. پناهندگانی که از نظر اداره کل اتباع به عنوان اقشار آسیب پذیر شناسایی می شوند و ما اطلاعات آنها را داریم 25 درصد حق بیمه را پرداخت می کنند که می توانند به بیمارستانهای دولتی مراجعه کنند و اگر نیاز به بستری موقت یا بستری دائم داشته باشند تحت درمان قرار می گیرند. در بستری عمل جراحی ، ده درصد را تبعه پرداخت می کند و 90 درصدش را بیمه پرداخت می کند و در بستری موقت 30 درصد تبعه و 70 درصد را بیمه پرداخت می کنند. ما حدود 13 گروه قشر آسیب پذیر داریم که  این افراد در مرحله ای که کارت کار و کارت آمایش را دریافت کردند در آنجا پرونده ای تحت عنوان قشر آسیب پذیر دارند و قابل شناسایی هستند.

عشایری در پایان خاطرنشان کرد انتظار می‌رود، اجرا شدن مطلوب این طرح نیز هم‌چون سایر طرح ها به‌عنوان یک خدمت ماندگار در کارنامه دولت تدبیر و امید و وزارت کشور به ثبت برسد.

لازم به ذکر است اتباع خارجی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان 4 گانه در 1- دفتر پیشخوان نوروزیان حکمت 26  2-دفتر پیشخوان غیاث آباد روبه روی پاساژ علاء الدین  3-دفتر پیشخوان میدان عدل جنب فرش جوادی  4-دفتر پیشخوان خیابان منتظری روبه روی خیابان تبریز  با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام: کارت آمایش 10-11-کارت هویت یا برگه تردد-کارت بانکی برای پرداخت هزینه ها در محل ثبت نام یا رسید بانکی پرداخت هزینه ها -یک قطعه عکس 3*4- گواهی صادره از سوی پزشک معتمد بیمه سلامت برای بیماران خاص می باشد.

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی