پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


جلسه مشترک با پناهندگان به منظور اطلاع رسانی و تسریع در روند ثبت نام سایر پناهندگان در طرح بیمه سلامت اتباع خارجی

 

                  با حضور نمایندگان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جلسه مشترکی با پناهندگان کشور افغانستان به منظور اطلاع رسانی و تسریع در روند ثبت نام سایر پناهندگان در طرح بیمه سلامت اتباع خارجی در روز سه شنبه مورخ 25/08/95 در مسجد روستای خیرآباد بخش مرکزی قزوین برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مهدی شهسواری نماینده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ضمن تشکر و قدردانی از حضور بزرگان و ریش سفیدان برخی از اقوام اتباع پناهنده خارجی بالاخص اتباع کشور افغانستان در این جلسه گفت: از همه بزرگان تقاضا داریم در خصوص اطلاع رسانی و ترغیب و تشویق اتباع پناهنده حداکثر همکاری را با دفاتر داشته تا در اسرع وقت نسبت به مراجعه به دفاتر پیشخوان تعیین شده و ثبت نام در طرح اقدام نمایند.

وی درادامه اظهارکرد: ایران پذیرنده بیشترین تعداد مهاجر در جهان است و سابقه کمک مردم ایران به پناهندگان به قبل از تاریخ اسلام باز می گردد، با مطالعه تاریخ ایران در قبل از ورود اسلام به این کشور به خوبی در می یابیم که در آن زمان مردمان  ده ها کشور در پوشش پناهندگی ایران بوده اند و در حال حاضر حدود چهار درصد جمعیت ایران اتباع خارجی هستند.

جمهوری اسلامی ایران به اذعان سازمان های بین المللی بویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بین کشورهای پناهنده پذیر بیشترین خدمات را به پناهندگان ارائه نموده است و شرایط ادامه حیات آنان را همانند اتباع ایرانی مهیا کرده است و این در حالی است که کشورهای اروپایی علیرغم برخورداری از تمام امکانات، نامهربانانه با پناهندگان سوری و یمنی برخورد می‌کنند.

شهسواری با بیان اینکه 10 درصد جمعیت مردم افغانستان در ایران زندگی می‌کنند، گفت: با توجه به این آمار خدماتی که به اتباع خارجی داده می‌شود در بهترین شرایط و سطوح است.

وی با مقایسه خدمات ایران به پناهندگان و خدمات اروپایی‌ها به سوری‌ها گفت: تبلیغات علیه ایران در این زمینه غیر واقعی و ناجوانمردانه است.

 نماینده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ارائه این خدمات به پناهندگان را برگرفته از باورهای دینی، انسانی و راهبردهای جمهوری اسلامی در قبال مظلومان و بی‌پناهان جهان دانست.

آقای اقدم نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز ضمن تأیید صحبت های کارشناس اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: سابقه خدماتی که دولت ایران در سال های گذشته به پناهندگان و اتباع خارجی داشته بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی ایران از  کشورهایی است که در زمینه بهداشت و آموزش پناهندگان بسیار هزینه کرده و از این لحاظ نمونه است.

آقای اقدم ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد بین‌المللی در ایران، به مقایسه نقش‌آفرینی کشورهایی همچون ایران و اعضای اتحادیه اروپا در پذیرش پناهندگان پرداخت و بر گشاده‌دستی بسیار ایرانیان در این مسأله تأکید کرد؛ وی در این جلسه با اشاره به تأمین پوشش بیمه خدمات درمانی و اعطای حق کار کردن به پناهندگان و همچنین دستور رهبر معظم انقلاب برای تحصیل کودکان پناهنده غیرقانونی، آنها را از جمله مهمترین دستاوردهای حاصل‌شده در مقیاسی جهانی برای پناهندگان دانست.

 در ادامه این جلسه معتمدین اتباع کشور افغانستان نیز به بیان دغدغه ها و مشکلات  اتباع در استان پرداختند و تقاضاهای خود را بیان داشتند.

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی