پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


بهمن عشایری" مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در نشست کارگاه آموزشی مدیران مدارس استان قزوین که در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شده بود به تحلیل فیلم (مدرسه) که رویکرد کاملاً ضد ایرانی دارد پرداخت و گفت: فیلم های این چنینی اصولاً با حمایت و هدایت کسانی امکان ساخت پیدا می کنند که مغرضانه و در عین حال مفلسانه در جهت تخریب نظام ج.ا.ا گام بر می دارند.

عشایری افزود: رویکرد ج.ا.ا در قبال اتباع کشور افغانستان را بر مبنای سیاست درهای باز در سالهای پس از انقلاب شکوهمند ایران دانسته و گفت علیرغم مخاطرات و هزینه های پیدا و پنهان فراوان این اتفاق،  ج.ا.ا پذیرای سیل عظیم مهاجران به کشور بوده است.
وی بیان کرد : در حال حاضر تمام مساعی مجموعه وزارت کشور و دولت به حمایت و اطمینان بخشی به اتباع کشور افغانستان به بازگشت امن و داوطلبانه به موطن خودشان است و در طول این سالها با رویکرد و نگاه مثبت دولت ج.ا.ا در ارائه خدمات آموزشی استاندارد در مدارس و دانشگاهها برگزاری کارگاههای فنی  حرفه ای در رشته های متنوع و متعدد به منظور فراهم آوردن شرایط بازگشت اتباع و مشارکت در فرایند توسعه افغانستان بوده است.
عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی درادامه تاکید کرد: در کشورمان علاوه بر دولت شاهدیم سازمانهای غیر دولتی و NGO ها نیز در کنار مردم این اعانت و مدد رسانی را با توجه به آموزه های دینی به سرانجام مطلوب می رسانند.
عشایری خاطر نشان کرد: در طول این سالها به مدد این حمایت ها غالباً در میان اتباع افغانستان شاهد یک تحرک شغلی و به تبع آن یک تحرک اجتماعی مقبول هستیم.
چرا که از کارگر ساده به کارگران نیمه حرفه ای و حرفه ای تبدیل شده و علیرغم اشغال فرصت های شغلی فراوان که فراتر از آستانه ظرفیت پذیری این استان است باز هم مورد توجه و عنایت دولت و مردم هستند که شاید نتوان در دنیا برای این نوعدوستی، نظیری یافت.
وی ادامه داد: برابر آمار IOM سازمان جهانی مهاجرت 000/700/1 فرصت شغلی توسط این اتباع در ایران اشغال شده است.
عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بیان داشت: که برابر آمارهای ارائه شده سهم بیشتر جمعیت اتباع کشور افغانستان که در ایران ثبت شده کم تر از 30 سال سن دارند برابر این آمار 71 درصد زیر 30 سال و 33 درصد بین 15 تا 29 سال هستند و نکته قابل تامل این است که این گروه شامل کسانی می شود که یا در ایران متولد شده اند یا بیش از نیمی از زندگی خود را در ایران سپری کرده اند.
ایشان در ادامه افزودند : قاعدتاً بر همین مبنا می توان گفت مطالبات آنان مطالباتی هم پای شهروندان ایرانی و یا بعضاً بیش از آن است و شاهدیم که دولت در حد توان خود مساعی خود را برای پاسخگویی منطقی به این مطالبات بکار گرفته و برابر اظهارات مجامع بین  المللی از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نظیری برای آن نمی توان یافت.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خاطرنشان کرد: کسب تحصیلات و مهارتهای شغلی و فرصت اقتصادی مناسب از آن جمله است و در عین حال نسل دوم افغان ها در ج.ا.ا در یک محیط مذهبی و اجتماعی آزاد با امنیت کامل رشد یافته و در معرض ارزش ها و بعضاً نگرش هایی بوده اند که با ارزشها و نگرش های نسل گذشته خود کاملاً متفاوت و متمایز بوده است.
وی گفت : نیک می دانیم که نسل پیشین آنان در معرض تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم جنگ، ناامنی و خشونت های گسترده ، فقر اقتصادی و بیکاری بوده اند.
عشایری در پایان گفت: لذا بر این اساس است که می گوئیم ترجیحات و مطالبات آنان انعکاس دهنده برخی مطالبات فزونتر از همتایان خود در افغانستان می باشد. با همه این احوال ج.ا.ا ایران با توجه به رویکرد بشر دوستانه که مبنای آن بر اصول و ارزشهای دینی استوار است در این راستا سیاست درهای باز را اعمال کرد، و با آغوش باز از همسایگان  خود علیرغم تبعات، و خسران فراوان استقبال نموده و هزینه های پیدا و پنهان آن ا به جان خریده و در طول این سالها میهمان نوازی رو سفید از این امر بیرون آمد و تا کنون سیاست های تبعیض آمیز یا رفتارهای تبعیض آمیز بین ملیت های ایرانی و غیر ایرانی شاهد نبودیم و اگر هم بعضاً مواردی عینیت پیدا کرده به شکل سیستماتیک نبوده است.

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی