پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین در نشست کمیته حل اختلاف اتباع خارجی استان اظهار داشت: برابر توافقات وزارت کشور  و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، این اداره کل به منظور معاضدت و کمک به مشکلات و مباحث حقوقی پناهندگان خارجی اقدام به تأسیس کمیته حل اختلاف نمود.

عشایری افزود: قاعدتاً با توجه به نقش و رویکرد این کمیته، هدف آن یافتن و ارائه راه حل های مسالمت آمیز از طریق میانجی گری و داوری برای حل مشکل، اختلافات پناهندگان مقیم استان می باشد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با اشاره به روش ها و آئین رسیدگی این کمیته به اختلافات واصله گفت: اصولاً بی طرفی اعضای کمیته و بر مدار انصاف بودن از شاخص های عضویت در آن است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تصریح کرد: اعضای این کمیته یک قاضی توانمند و کارآمد که توسط قوه قضائیه منصوب می گردد و یک وکیل از جانب کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و یک نماینده و معتمد از اتباع پناهنده ساکن در استان با معرفی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و تأیید کمیساریا و یک کارشناس حقوقی از جانب اداره کل اتباع منصوب می گردد.

عشایری خطاب به پناهندگان ساکن در استان بیان داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به دبیرخانه کمیته، مستقر در اداره کل اتباع فرم های مربوطه را دریافت و آنرا تکمیل نمایند.

وی اظهار داشت: بر همین مبنا زمان رسیدگی به آنان اعلام و بایست طرفین دعوی در جلسه متشکله حضور یابند و این رسیدگی به اختلافات اتباع خارجی که دارای کارت و مدارک معتبر اقامت بوده می باشد.

در پایان و با حضور اعضاء هیأت به مشکلات و اختلافات فی مابین اتباع و مهاجرین خارجی استان که در این راستا برای آنان پرونده تشکیل داده شده بود رسیدگی و موارد مطروحه مرود بررسی قرار گرفت./

 

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی