پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


 

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین:
اخراج اتباع خارجی غیرمجاز با جدیت پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: سال گذشته 5 هزار تبعه خارجی غیرمجاز اخراج شدند که  در نیمه اول سال 1394 نیز با دستگیری بیش از 5700 تبعه خارجی غیر مجاز  این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

 

 

بهمن عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تلاش مسئولان کشوری در سطح کلان برای بهره‌مندی اتباع خارجی از امکانات آموزشی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این خصوص با نگاهی انسان دوستانه و بر پایه رأفت اسلامی با بهره گیری از آموزه های دینی مناسبات رفتاری خود را با اتباع و مهاجرین خارجی تنظیم و رفتار نموده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940705000322

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن استان قزوین با توجه به آموزه‌های دینی ما که به ترویج علم تأکید دارد به این نحو انجام شده که اتباع خارجی ساکن در کشور از امکانات آموزشی کافی بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده به کودکان و نوجوانان اتباع خارجی هزینه‌های بسیار بالایی به همراه دارد، تصریح کرد: درصد ناچیزی از این اعتبارات از سوی مسئولان دستگاه‌های بین‌المللی به حوزه آموزش و پرورش ما کمک می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علم‌آموزی در کشور، فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز که در سال تحصیلی جاری به مدارس مراجعه کردند ثبت‌نام و پذیرش شدند تا همزمان با دیگر دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

عشایری اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای پناهندگان اتباع خارجی به خصوص افغانستانی‌ها، با همکاری وزارت کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور اتباع خارجی، آموزش و پرورش و غیره، زمینی برای ساخت مدرسه ویژه اتباع خارجی در قزوین اختصاص یافته که فعالیت اجرای خود را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی به این صورت تنظیم شده است که اتباع خارجی برای حضور در قزوین تنها در بخش مرکزی و کوهین می‌توانند ساکن شوند که جزو سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کلان کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور اظهار کرد: مشکلی که در خصوص اتباع خارجی احساس می‌شود حضور افرادی است که به صورت غیرمجاز از مرزهای مختلف به کشور وارد می‌شوند.

عشایری با تاکید بر اینکه تنها خواسته‌ای که از اتباع خارجی داریم احترام به قوانین جمهوری اسلامی ایران است. یادآور شد: مطابق آمار ارائه شده روزانه حدود 2 هزار نفر به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند که با تمام توان با این افراد مقابله می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 5 هزار تبعه خارجی غیرمجاز ساکن در استان قزوین از جمهوری اسلامی ایران اخراج شدند که  در نیمه اول سال نیز با دستگیری بیش از 5700 تبعه خارجی غیر مجاز  این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/77017/غ30/پ3003

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی