پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

هدف از ایجاد این پایگاه، اطلاع رسانی و ارائه خدمات و عملکرد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین می باشد

آخرین مطالب


ایوب رحیمی معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین: عملکرد  سخاوتمندانه دولت در امور اتباع و مهاجرین خارجی و نظام مکرراً توسط سازمانهای بین المللی بالاخص رؤسای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشور مورد تقدیر و تحسین بوده است.

رحیمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با تبیین و توضیح سیاست ها و جهت گیریهای کلان دولت و نظام ج.ا.ا در رابطه با اتباع و مهاجرین خارجی، این جهت گیریها را منطبق با آموزه های دینی و الهی معرفی و افزودند در طول سالهای پس از شکل گیری نظام مقدس ج.ا.ا رسالت بس سترگ و عظیم میزبانی از اتباع کشورهای افغانستان و عراق که بنا به دلایل متعدد از موطن خود رحل سفر بسته و به ایران سفر کرده اند را بر عهده داشته ایم و با تمام توان و صرف هزینه های مادی و معنوی فراوان و بکارگیری پرسنل خدوم و زحمتکش به  ارائه خدمات به این میهمانان پرداخته ایم.

رحیمی با مثبت ارزیابی کردن رفتار و عملکرد دولت در برخورد و مواجه با اتباع و مهاجرین خارجی و سنگینی رسالت محوله بر دستگاههای متولی این حوزه اشاره و اظهار داشت عملکرد  سخاوتمندانه دولت و نظام مکرراً توسط سازمانهای بین المللی بالاخص رؤسای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشور مورد تقدیر و تحسین بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات قابل توجه ارائه شده به فرزندان اتباع خارجی در حوزه آموزش و پرورش گفت : علیرغم قلت و کمبود امکانات آموزشی  ، خدمات شایانی به این افراد در این سالها ارائه شده که موجب افتخار و بالندگی  نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران گردیده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین هدف دولت از صرف هزینه های کلان بالاخص در استان به اتباع را در حوزه های آموزش و پرورش ، فنی و حرفه ای نهضت سواد آموزی و .. را خدمت به همنوع دانسته بیان داشت.  هدف بر آن است با ارتقاء این آموزش ها و بازگشت اتباع و مهاجرین خارجی به موطن خود زمینه های سازندگی را در کشور خود فراهم آورند چرا که در طول این سالها هزاران دانشجو با حمایت دولت و در مراکز دانشگاهی ج.ا.ا فارغ التحصیل شده و قاعدتاً پس از بازگشت در امر توسعه کشور خود  نقش آفرین بوده و خواهند بود.

رحیمی با اشاره به تحصیل قریب به 2500 دانشجوی خارجی در دانشگاه بین المللی خمینی (ره) افزود در حال حاضر بیش از 17000 نفر دانشجوی تبعه افغان در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم پس از پایان دوران تحصیل به وطن خود برگشته و نقش آفرین توسعه افغانستان باشند.

ایشان هدف از برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای اتباع کشور افغانستان با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را که هر ساله در استان و در حوزه های حرفه آموزی برق، مکانیک ، جوشکاری، رایانه، خیاطی و امثالهم را در همین راستا مثبت و عالی ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که طرح بازگشت اتباع افغانستان با مساعدت و همکاری متولیان امر و دولت افغانستان و خود مهاجران به نحو مطلوبی به سرانجام مقصود برسد.

در پایان این مقام سیاسی و امنیتی افزود امسال با تلاش های این حوزه و همکارانم در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مبلغ ده میلیارد ریال با هدف احداث یکباب مدرسه در منطقه منفصل شهری ناصرآباد از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دریافت و با اختصاص و اهداء زمین توسط مردم شریف این منطقه الحمدالله کلنگ آن به زمین زده شده و پروژه بلافاصله توسط آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس شروع گردیده که به فضل الهی  در زمان مقرر پروژه به نتیجه خواهد رسید.

  • اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی